24.04.2018

Adidas Parley: Značka pre dobrú vec

Popredný výrobca športového oblečenia Adidas sa spojil so skupinou Parley for the Ocean pre dobrú vec a spolu chcú prispieť k riešeniu jednej z najnaliehavejších hrozieb, ktorým čelia naše svetové oceány. A tou je znečistenie oceánov plastovým odpadom.

Aj keď sa plast javil v dobe jeho vzniku ako skvelý vynález, opak je pravdou. Už dnes naše životné prostredie čelí obrovskej výzve a problém plastov sa stáva vecou každého jedného z nás. Nerozložiteľné plasty znečisťujú svetové pláže a vody. Len v Severnom oceáne sa odhadom nachádza okolo 40 miliónov ton plastového odpadu, ktorý navždy klesá na dno oceánu.

Ďalším problémom je ohrozenie morských živočíchov. Tie si plastové fragmenty často zamieňajú so svojou potravou a do tráviaceho systému sa im tak dostáva odpad a jedy, ktoré ich pomaly zabíjajú. Netreba hovoriť, že keď sa takéto morské plody dostanú na naše taniere, konzumujeme nič netušiac mikroskopické plastové čiastočky aj my.


Ako teda vyriešiť problém znečisťovania oceánov a zachrániť morskú flóru a faunu? Jedno z inovatívnych a veľmi inšpiratívnych riešení predstavuje práve spojenectvo značky Adidas a nadácie Parley for the Ocean. Ich spoločným cieľom je znížiť dopad plastov na životné prostredie eliminovaním používania plastových materiálov a tiež recykláciou už vyprodukovaného plastu.

Adidas na tento účel vytvoril vlastnú kolekciu, v ktorej používa materiály vyvinuté z recyklovaného plastu, ktoré tak nekončia na dne oceánov, ale nachádzajú svoje ďalšie využitie. Adidas vyrába z týchto materiálov tenisky, plavky a ďalšie športové oblečenie. Dokonca pripravili z týchto materiálov aj futbalové kolekcie pre Real Madrid a FC Bayern Munich.


Dobré meno obľúbenej značky Adidas a atraktívny dizajn jej produktov pomáha dostávať toto posolstvo k mladšej generácií. Kúpou produktov z kolekcie Adidas Parley tak máme všetci možnosť podporiť dobrú vec.

Značka Adidas sa v súvislosti s tým zaviazala aj k ďalším krokom. Úplne prestali používať igelitové tašky a mikroténové sáčiky. Aby zabránili tomu, aby sa vyprodukovaný plastový odpad dostal do oceánu, využívajú ho na tvorbu svojich produktov a výsledkom sú nové ekologicky inovatívne materiály, ako aj nové spôsoby ich využitia pre budúcnosť.

Aj takýmto spôsobom môže popredná značka s vybudovaným menom prispieť k dobrej veci. Okrem toho, že naozaj podporí šírenie celosvetovej osvety, je to dobré aj pre PR značky a jej marketing. Posúďte sami, nie je vám už teraz Adidas ešte viac sympatický? Budovanie pozitívneho vnímania značky ešte viac podporuje jej vlastný imidž a v konečnom dôsledku jej pomáha rásť a byť úspešnou.


V dnešnom modernom svete sa cení autenticita viac, ako čokoľvek iné. Nejde len o „marketing a meno značky“ ako také, ale marketingové aktivity a značka samotná musí mať svoj príbeh a jej komunikácia musí mať zmysel. Takéto značky si potom viac cenia aj zákazníci a sú ochotní za ne zaplatiť, keď vidia, že značke nejde len o zisky a znižovanie nákladov za každú cenu, ale o dôležitejšie témy, ktoré sú v záujme celej spoločnosti.

V posledných rokoch si tiež môžeme všímať zmenu myslenia a posun v celej generácii. Napríklad generácia Milenials je typická tým, že ju zaujímajú témy ako ekológia, životné prostredie alebo napríklad vegánstvo. To ukazuje zmenu v hodnotách nadchádzajúcej spoločnosti a aj značky na to musia reagovať, aby sa dostali bližšie k srdciam svojich zákazníkov.    

Partnerstvo Adidas a Parley je rozhodne chvályhodným krokom, ktorý prispeje k riešeniu ekologických problémov znečistenia oceánov a v neposlednom rade posilní aj značku samotnú. Snáď si od Adidasu zoberú príklad aj ďalšie svetové značky a stanú sa lídrami tak potrebnej zmeny.