17.09.2017

Čo je branding?

Kupujete si telefón alebo iPhone? Topánky alebo Louboutinky? Auto alebo BMW? Ak si kupujete telefón, kupujete produkt. Ak iPhone, kupujete značku a teda brand. Ľudia majú radi imidž a značkové veci, ktorými sa akosi zaraďujú do určitých vrstiev v spoločnosti. Obchodný názov má väčšina firiem po celom svete. Je to ich poznávacie znamenie. No len malá skupina týchto firiem môže byť označovaná ako brand. 

Aké vlastnosti má brand?

- je to symbol

- je všeobecne známy

- identifikuje postavenie v spoločnosti 

- od konkurencie je výrazne odlíšiteľný

Branding je teda značkovanie produktov, vďaka ktorému vedia ľudia rozpoznať či sa jedná o produkt ktorý udáva štýl, alebo či daný produkt už nie je trendy. Vďaka rôznym marketingovým aktivitám sa tak značka (brand) posilňuje v očiach zákazníkov. 

Najväčšou a tou najpodstatnejšou výhodou brandingu je, že ľudia si zapamätajú váš produkt podľa názvu značky. Ak sa značka udrží v mysli zákazníkov znamená to, že je silná a životaschopná pretrvať na trhu. Zákazníci siahajú po produktoch, ktoré sú označkované, pretože si automaticky myslia, že to čo vidia v reklame, na sociálnej sieti alebo v časopise je kvalitnejšie. Ak by ste dali vedľa seba dva identické produkty a z toho je jeden označkovaný ako známy brand a druhý nie, na 99,99% by zákazník siahol po tom značkovom. Značka pridáva produktu hodnotu a zákazníkovi zase postavenie v spoločnosti. 

Nie úplne všetky, ale väčšina známych brandov má jednoduchý a krátky názov ako Adidas, Nike, Gucci, Reebok, Omega, Apple, Armani, a veľa ďalších. Logo značky musí byť výrazné, ale zároveň ľahko zapamätateľné. Väčšie firmy používajú znelku, ktorá by mala byť taktiež ľahko identifikovateľná. Jednoduchosť, stručnosť a výstižnosť. 





Logá, ktoré pozná celý svet! 

Môže sa to zdať jednoduché, ale budovanie značky je proces, ktorý trvá zopár rokov. Ale za pomoci kvalitných marketingových stratégií to môžete dosiahnuť aj vy. Žijeme v rýchlom svete, kde konkurencia rastie enormnou rýchlosťou a nové produkty a služby sa na trh len tak sypú. Čím to je, že niektoré značky sú medzi zákazníkmi tak obľúbené.


Lovebrands?? Alebo značky ktoré milujeme


Vlastnosti lovebrandu: 

- je viac ako len brand 

- prekonáva očakávania zákazníka 

- má jedinečný príbeh 

- cieľom je opantať myseľ a zasiahnuť srdce

- vytvárajú pocit, bez ktorého už nikdy nechcete žiť



 Cieľom lovebrandov je vyvolať u ľudí emócie. Marketingový experti veľmi dobre vedia, že práve tento aspekt je kľúčový pre väčšinu zákazníkov. Ak sa počas nákupov necháte uniesť emóciou a nie rozumom, tak aj vy ste podľahli lovebrandom. To, že firma Apple predstavila ružové a zlaté iPhony, vyvolalo u veľa žien krásny pocit z toho, že budú mať tú možnosť vlastniť perleťový iPhone. A pritom to je len farba. Predstavte si, že práve firma Apple prestane vyrábať tak zbožňované iPhony a zameria sa len na výrobu laptopov. Ľudia budú protestovať a žiadať o vrátenie produktov na trh. Urobte to však s hocijakým modelom telefónu Nokia. Nikto si nič ani len nevšimne. Všetko sa odvíja od brandu, ktorý je buď milovaný, alebo zapadnutý prachom. 


Kto sú brandisti?

Ako ste si mohli všimnúť, na sociálnych sieťach sa nachádza množstvo blogerov alebo youtuberov, ktorý udávajú štýl. Niekedy sú dokonca aj platený za reklamu rôznych brandov. Sú to udavači štýlu, ktorými sa nechávajú inšpirovať doslova celé masy ľudí. Brandista zároveň vlastní a oblieka sa do značkových vecí, jazdí v Mercedesy, telefonuje s najnovšieho iPhone 7, na večeru chodí do reštaurácií Medusa Group a zaspáva v posteli Hästens. Je oblečený od ponožiek až po slnečné okuliare a šiltovku v známych brandoch. Ale pozrime sa na to z opačnej stránky. Je to chodiaca, neplatená reklama pre dané znašky. Poprechádzajte sa po nákupnom centre a spočítajte, koľko značkových vecí nájdete na ľuďoch. Určite ich bude nespočetne veľa. Brandisti obľubujú značky a vy, ako ich majitelia si môžete len tlieskať, keď taký úspech dosiahnete.