14.07.2018

Gucci opätovne dobíja módny svet!

Gucci -  značka kvality a luxusu

Gucci je bezpochyby značkou kvality a luxusu. V časoch svojho rozmachu bola neodmysliteľným  módnym doplnkom mnohých slávnych hviezd. Málokto si vedel predstaviť, že spoločnosť niekedy stratí svoj lesk a renomé. Avšak rodinné spory, daňové úniky ako aj násilná smrť jedného z majiteľov dostali spoločnosť takmer na pokraj katastrofy. Gucci opätovne mierne zažiaril v deväťdesiatich rokoch, tzv. „streetwear“ štýlom rapových hviezd, ktorí sa od hlavy až po päty ovešali produktmi logom GG.

Gucci dnes opätovne zažíva svoju renesanciu vo svete módy a módnych doplnkov. Kto stojí za zrodom prebudenia značky? Marco Bizzarri a Alessandro Michele.

Značka Gucci chytila druhý dych! A zrazu sa predáva a predáva

Bizzarri ako výkonný riaditeľ spoločnosti podnikol jeden z najväčších rizík a zamestnal Micheleho ako kreatívneho riaditeľa. Vzhľadom na Micheleho extravaganciu a tzv. „mimozemský štýl“ bol tento krok Bizzarriho veľmi riskantným. Ale výsledky predajnosti hovoria za svoje. V súčasnosti len samotná značka Gucci predstavuje 39% firemných výnosov spoločnosti Kering, ktorá okrem Gucci vlastní aj značky ako Bottega Veneta, Saint Laurent, Balenciaga, Brioni, Stella McCartney a iné. Gucci posilnila svoje postavenie o 44,5% za necelých deväť mesiacov!

Generácia Millennials nakopla Gucci

Zaujímavé je, že Gucci sa stala hitom pre tzv. generáciu „Millennials“, mladú generáciu do 30 rokov. Až 50% z predaja Gucci pochádza práve od tejto generácie. Žeby sa stala Gucci dostupnou značkou aj pre mladých a menej majetných? Ani nie. Skôr je to o tom, že sa predáva viac príslušenstvo ako hotové kúsky. Patríš do generácie Millennials? Kúpila by si si „kabát“ za vyše desaťtisíc dolárov? Isteže kúpila, keby ti to niekto zaplatil. Ale predsa len štýlový opasok za 300 dolárov s dizajnom GG je dostupnejší pre viac zákazníkov.  

Zabudni na klasické módne prehliadky! Dnes je „in“ módna kolekcia s nádychom morbidity

Michele o sebe vyhlasuje, že pri práci sa z neho stáva šialenec. Jeho módne prehliadky sú toho aj dôkazom. Najnovšia módna prehliadka Gucci Cruise 2019 sa konala vo francúzskom meste Arles. Nič výnimočné, keby sa nekonala na starovekom rímskom cintoríne. Kolekcia inšpirovaná magickými rituálnymi s nádychom morbidity dodali módnej prehliadke tie správne grády. Prehliadka medzi rozpadajúcimi sa hrobkami a modelky na zaprášenej ceste s ohnivými fakľami, akoby vychádzajúce z plameňov. Pripomína ti to hororovú scénu z 80. rokov? Presne tak. Ako inak môže jeden šialený dizajnér oživiť 80. roky s gráciou a pritom s eleganciou?




Ak si myslíš, že záver prehliadky už nepriniesol žiadne prekvapenie, veľmi sa mýliš. Kreatívny dizajnér Michele priniesol veľké prekvapenie v podobe svojho dobrého priateľa – Eltona Johna s obrovskými trblietavými slnečnými okuliarmi, ako inak, značky Gucci. Úspech v podobe „standing ovation“ bol zaručený.

Bizarri odhalil svoju tajnú zbraň

Vymenovaním Micheleho ako kreatívneho riaditeľa urobil Bizzarri prvý správny krok, ktorý viedol k znovuzrodeniu značky Gucci vo svete módy. Rozhodnutie prilákať tých „správnych ľudí“ a zamerať sa na mladšie generácie vo veku 25-35 rokov bol veľmi dobrým ťahom. Ako to dokázal? Obklopil sa mladými zamestnancami, s ktorými pravidelne obeduje a zbiera od nich nápady. Bizzarri hovorí, že jedno z jeho najväčších výziev je zmeniť správanie a mentalitu svojich zamestnancov a stotožniť ich so svojou víziou. Cieľom je, aby si sa ako zákazník cítil výnimočný a hlavne pociťoval radosť z nosenia vecí Gucci. Zmeniť vzhľad vecí je jednoduchšie, nakoľko Michele má jasnú predstavu o tom, čo chce, ale zmeniť kultúru medzi zamestnancami je už ťažšou cestou.

Prevratné zmeny, ktoré šokovali celý svet

Zmeny, ktoré sa v spoločnosti zaviedli, boli natoľko bizarné a neočakávané, že šokovali takmer celý svet. Vieš si predstaviť, že by si ako doplnok na módnej prehliadke niesla svoju vlastnú hlavu? Či miesto kabelky jašterice a draky? Že bizarné, až strach naháňajúce? Naopak. Michele má zručnosť skombinovať estetiku z rôznych období histórie s prvkami extravagancie do koherentného vzhľadu. Že to na pohľad vyráža dych? Na tom nezáleží. Módnu prehliadku si zapamätáš a odchádzaš s nečakanými emóciami. Toto chcem! Toto musím mať! A to je cieľom. Zasiahnuť a zmeniť pohľad na realitu. Na Gucci. Na značku, ktorú si zamilujete, ak už sa tak nestalo. A čo je viac prekvapujúce... Michelemu sa to darí!








Ďalšou prevratnou zmenou v Gucci je vyhlásenie Bizzarriho, že končí s výrobou kolekcií zo zvieracích kožušín. Samozrejme, aj náklady na kožušiny sa znížia takže je to správny krok v rôznych smeroch. Úspešne sa tak pripojili k ďalším svetovým značkám, ktoré sa skôr zameriavajú na podporu ochrany zvierat ako na ich zabíjanie. Táto prevratná zmena rozhodne zaujala celebrity bojujúce za ochranu zvierat a značka Gucci tak získava nových priaznivcov.

Znovuzrodenie značky Gucci prišlo nečakane ale v ten správny čas, kedy značky znamenajú viac ako medziľudské vzťahy. Budovať niečo veľké sa naozaj vyplatí, obzvlášť ak sa zameriate na potreby dnešnej kúpyschopnej generácie.