Už siedmy rok po sebe zverejnil Forbes svoj
zoznam 100 najcennejších svetových značiek. Na ich ohodnotenie Forbes berie do
úvahy príjem značky za posledné tri roky a percento zárobku
v závislosti od odvetvia, v ktorom daná značka pôsobí.
Prvé miesta rebríčka patria tak ako za posledné roky technologickým značkám. Na prvom mieste sa umiestnil Apple s celkovou hodnotou 170 biliónov USD, na druhom Google s hodnotou 101,8 biliónov USD, tretie miesto patrí Microsoftu v hodnote 87 biliónov USD a na štvrtom je Facebook s hodnotou 73,5 biliónov USD.
Na zvyšných miestach sa už miešajú značky z rôznych odvetví a je to celkom zaujímavé. Prvú desiatku uzatvárajú tieto známe značky (v poradí): Coca-Cola, Amazon, Disney, Toyota, McDonald's a Samsung.
Pokiaľ ide o módne a luxusné značky, medzi TOP tri patria Nike, Louis Vuitton a H&M. Nike sa umiestnil na najvyššom mieste v rebríčku s celkovou pozíciou na 16 priečke, nasleduje Louis Vuitton na 20 priečke a potom H & M s pozíciou 36.
Kompletný zoznam TOP 100 svetových značiek
podľa Forbes si môžete pozrieť tu.
Rebríčky značiek zostavujú viaceré inštitúcie
a často si ich môžete filtrovať napríklad podľa odvetvia, v ktorom
značka pôsobí alebo podľa geografického hľadiska.
Pokiaľ ide o rebríček najcennejších značiek Európy, prvé miesto patrí impériu LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), ktorého hodnota za posledný rok vzrástla o 14,9%. Na druhom sa nachádza belgický pivovarnícky kolos Ab Inbev a na treťom švajčiarske Nestlé.
Medzi najrýchlejšie rastúce segmenty
v Európe patrí spotrebný tovar, telekomunikácie, financie a maloobchod,
pričom značkové firmy majú najväčší vplyv.