11.03.2018

Louis Vuitton je najcennejšou značkou Európy


Už siedmy rok po sebe zverejnil Forbes svoj zoznam 100 najcennejších svetových značiek. Na ich ohodnotenie Forbes berie do úvahy príjem značky za posledné tri roky a percento zárobku v závislosti od odvetvia, v ktorom daná značka pôsobí.

Prvé miesta rebríčka patria tak ako za posledné roky technologickým značkám. Na prvom mieste sa umiestnil Apple s celkovou hodnotou 170 biliónov USD, na druhom Google s hodnotou 101,8 biliónov USD, tretie miesto patrí Microsoftu v hodnote 87 biliónov USD a na štvrtom je Facebook s hodnotou 73,5 biliónov USD.

Na zvyšných miestach sa už miešajú značky z rôznych odvetví a je to celkom zaujímavé. Prvú desiatku uzatvárajú tieto známe značky (v  poradí): Coca-Cola, Amazon, Disney, Toyota, McDonald's a Samsung.




Pokiaľ ide o módne a luxusné značky, medzi TOP tri patria Nike, Louis Vuitton a H&M. Nike sa umiestnil na najvyššom mieste v rebríčku  s celkovou pozíciou na 16 priečke, nasleduje Louis Vuitton na 20 priečke  a potom  H & M s pozíciou 36.




Kompletný zoznam TOP 100 svetových značiek podľa Forbes si môžete pozrieť tu.  

Rebríčky značiek zostavujú viaceré inštitúcie a často si ich môžete filtrovať napríklad podľa odvetvia, v ktorom značka pôsobí alebo podľa geografického hľadiska.

Pokiaľ ide o rebríček najcennejších značiek Európy, prvé miesto patrí impériu LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), ktorého hodnota za posledný rok vzrástla o 14,9%. Na druhom sa nachádza belgický pivovarnícky kolos Ab Inbev a na treťom švajčiarske Nestlé. 

Medzi najrýchlejšie rastúce segmenty v Európe patrí spotrebný tovar, telekomunikácie, financie a maloobchod, pričom značkové firmy majú najväčší vplyv.