17.09.2017

Louis Vuitton - kráľ vo svete módy! Značka, ktorá má miliardové zisky!

Patriť medzi najznámejšie značky sveta sa podarí len zopár vyvoleným. Len veľmi malé množstvo ľudí nepozná ikonickú značku LV. Nachádza sa jednoducho všade kde sa len pozriete. Filmy, časopisy, sociálne siete, prehliadkové móla, ale aj na čiernych trhoch. Značka Louis Vuitton patrí medzi najčastejšie kopírovateľnú na svete. Niečo robia pravdepodobne dobre, nemyslíte?


História značky

Zakladateľ značky Louis Vuitton sa narodil v roku 1821 v malej francúzskej dedinke. Louis v tom mal od malička jasno, a preto sa niekoľko rokov vzdelával. Ako 16 ročný opustil svoj domov a išiel za prácou do Paríža, aby sa z neho stal brašnár. Keď mal 33 rokov, založil svoju značku a jeho iniciály, ktoré premenil na logo LV sú dodnes známe a nezmenené. 
V roku 1858 prišiel Louis na trh s cestovným kufrom, ktorý vyzeral ako truhlica. Jeho značka nabrala ešte väčšiu slávu ako mala dovtedy. Zameral sa teda hlavne na výrobu batožiny. 


 Na úspech dlho nemusel čakať. V roku 1859 otvoril svoj prvý ateliér v Paríži, konkrétne v Asnieres. Začínali s 20 zamestnancami, asi ako každá menšia firma. No do roku 1900 ich bolo 100 a do roku 1914 mali 225 zamestnancov. Ateliér v Asnieres sa počas rokov rozrástol a okolo 170 zamestnancov na tomto mieste vyrába a navrhuje produkty pre zákazníkov po celom svete dodnes. 




Po smrti Louisa prebral rodinné impérium jeho syn, George. Značka pokračovala vo svojom úspechu a získala tak ochrannú známku. V roku 1914, na slávnej ulici Champs-Elysées v Paríži Vuitton otvoril najväčšiu predajňu batožiny na svete. Toto miesto si zamilovala elita a milionári z celého sveta a dodnes má táto značka obrovskú dvojposchodovú predajňu na hlavnej nákupnej ulici v Paríži. 


 


Netrvalo dlho a Georgov syn Gaston sa pridal do rodinného biznisu. Vďaka tomu najlepšiemu vzdelaniu a talentu, ktorý majú Vuittonovci v krvi, skvelo doplnil tím a značku obohatil o ďalšie nápady. Konkurencia značiek ako Gucci, Fendi, Versace, Prada začala stúpať, no zákazníci zostali verný práve produktom od Vuittona, ktoré sú ručne vyrábané vo Francúzku a z tých najlepších koží. 

Aj známi umelci ako maliar Salvador Dalí alebo francúzska herečka Catherine Deneuve nosili ikonické kufre od Vuittona. Nezaostávala ani slávna herečka Audrey Hepburn, ktorá bola pravidelnou zákazníčkou tejto značky. Ikonickú kabelku s názvom Speedy preslávila práve ona. Táto kabelka sa v nezmenenej podobe predáva dodnes a jej cena začína na $950. 
 

 




Louis Vuitton v súčasnosti?

Od roku 1987 je Louis Vuitton súčasťou francúzskeho koncernu LVMH (Louis Vuitton, Hennessy, Moët), ktorý sa zaoberá luxusnými značkami rôzneho druhu. Hodnota značky sa vyšplhala na $28.8 bilióna a tým sa stala najhodnotnejšou luxusnou značkou na svete. Nie len dámy, ale aj páni si prídu na svoje. V ponuke produktov nájdete kabelky, kufre, topánky, hodinky, opasky, šperky a množstvo ďalších doplnkov. Veľký počet z nich má na sebe ikonicky LV monogram. 

V súčasnosti má značka LV 19 000 zamestnancov a butiky Louis Vuitton sa nachádzajú vo viac ako 65 krajinách sveta. Slováci však musia za luxusom vycestovať za hranice. Najbližšie butiky sa nachádzajú vo Viedni alebo v Prahe. 

Každý rok je na trh vypustená limitovaná edícia produktov. Väčšinou sa nejedná o nové tvary kabeliek, ale o novú a zaujímavú potlač. Posledná limitovaná kolekcia z roku 2017 v spolupráci s umelcom menom Jeff Koons vyvolala rôzne ohlasy. Maľby piatich umelcov (Da Vinci, Fragonard, Rubens, Titian, Van Gogh) zvečnili na zopár druhov kabeliek, ruksakov, šatiek alebo peňaženiek. Legendárna kabelka s názvom Speedy teraz stojí neuveriteľných $2,800! Rozdiel medzi limitovanou edíciou a klasickou kabelkou Speedy je teda $1,850! Je neuveriteľné čo značka Louis Vuitton dokázala. Zberatelia limitovaných edícií od tejto značky si prišli na svoje. Pre niekoho gýč, no pre niekoho skvost a doslova „umelecké dielo“. 




Ceny produktov LV stúpajú každý rok. Preto veľa žien vraví: „investovať do luxusných kabeliek sa vyplatí“. Každým rokov sa hodnota značky zvyšuje. Nenájdete celebritu, ktorá by nevlastnila aspoň jeden produkt s klasickým monogramom. Kto vlastní niečo z dielne Louis Vuitton, znamená v spoločnosti niečo viac. To isté platí o značkách ako Chanel, Gucci, Hermes a ďalšie. 

Aj ľudia, čo na to nemajú, v malom kútiku srdca dúfajú, že jedného dňa zažijú ten pocit, aké to je vlastniť slávnu preslávenú LV kabelku. 

Emócie a pocit výnimočnosti 

Navštívili ste niekedy butik Louis Vuitton? Ak nie a chystáte sa založiť svoju vlastnú značku, mali by ste tak spraviť. Zamestnanci týchto butikov sú špeciálne vyškolení a starajú sa o vás ako o kráľov a kráľovné. Menší náznak záujmu o nejaký produkt, okamžite vám prinesú šampanské alebo vodu Fiji, usadia vás do tých najpohodlnejších sedačiek a budú vás obskakovať. Opantajú vašu myseľ a rozum. Zaplatíte zopár stoviek eur, hrdo si budete kráčať s papierovou taškou LV po ulici a ľudia sa za vami budú otáčať a závidieť vám. No vy si zrazu uvedomíte, že peniaze, ktoré ste utratili za kabelku, opasok, peňaženku, absolútne nestáli za to. Nosením a používaním sa všetky veci opotrebujú. Bol to ten pocit výnimočnosti, ktorý sa vám zapáčil. 

Značka Louis Vuitton jednoducho vie ako na to. Jej zakladateľ môže byť hrdý na celosvetový úspech, ktorý jeho rodina vybudovala.