Nedávno som bol na nákupe v Kyjeve, kde som si zakúpil
luxusné okuliare Louis Vuitton. Po zakúpení mi predajcovia navrhli, že mi radi
vygravírujú iniciály na kožené puzdro okuliarov. Bolo to na počkanie
a úplne zadarmo, takže som samozrejme neprotestoval.
Aj takýto malý detail dokáže zákazníka potešiť a emócia
z nákupu je hneď iná. Veď máte svoje vlastné Louis Vuitton puzdro na
okuliare! Toto je skvelý príklad toho, ako dokáže značka zvýšiť hodnotu pre
kupujúceho a zvýšiť aj hodnotu samotného produktu. Z predajne
odchádzate s pocitom, že ste dostali niečo navyše.
A toto je veľmi dôležité práve pri drahých luxusných
produktoch. Vytvoriť u kupujúceho emóciu šťastia a maximálnej
spokojnosti, vďaka čomu dokáže minúť aj nabudúce veľké peniaze za vaše produkty
a k tomu s dobrým pocitom.
Zvýšiť hodnotu značky môžete niekoľkými spôsobmi. Treba si
vždy vybrať, čo je pre ktorú značku vhodné. Napríklad Louis Vuitton to urobil vygravírovaním
iniciálov na puzdro od zakúpených okuliarov. Značku ako takú táto služba
v podstate nestojí nič, no pridaná
hodnota v očiach zákazníka je obrovská. Prvým spôsobom je teda
vygravírovať iniciály alebo celé meno priamo na produkt alebo jeho súčasť.
Ďalším spôsobom, ako zvýšiť hodnotu značky pre zákazníka môže byť prvotriedny servis a starostlivosť o zákazníka. Príkladom môže byť predĺžená záruka, dostupnosť na linke 24 hodín denne, ochota riešiť problémy. Veď nie je žiadnou novinkou, že udržať si zákazníka je oveľa výhodnejšie ako získavať nového.
V rámci starostlivosti o zákazníkov značka tiež môže
zvýšiť svoje ďalšie predaje, napríklad ponúknutím doplnkového sortimentu,
vernostného programu alebo ponúknutím špeciálnych narodeninových zliav. Pritom
zákazník sa musí cítiť ako kráľ, ktorého pohodlie a šťastie je pre značku
na prvom mieste.
Toto je len pár príkladov a určite by ste našli mnoho
ďalších alebo vymysleli nejaké úplne nové. Cieľom tejto stratégie je
v skratke – poskytnúť zákazníkovi niečo navyše. Urobiť niečo osobne pre
neho a dať mu pocit výnimočnosti.
Značky dobre vedia, prečo sa snažia zvýšiť hodnotu svojich
produktov. Aj keď ide o nejakú maličkosť alebo službu, ktoré sú pre
zákazníka zadarmo, značke sa to mnohonásobne vráti v podobe ďalších
nákupov. Tu je niekoľko príkladov:
Budovanie lojality
a dôvery
Toto je presne o zanechaní dobrého pocitu u zákazníka.
Je spokojný s nákupom a rád sa vráti aj nabudúce. Pociťuje voči
značke dôveru v kvalitné služby.
Budovanie dobrého
mena
Spokojný zákazník ďalej prispieva k šíreniu dobrého mena značky a pozitívnemu PR. O značke sa vyjadruje len v dobrom a odporúča ju ďalej. Pravdepodobne sa o príjemný zážitok z nákupu podelí aj so svojimi známymi osobne alebo na sociálnych sieťach.
Odlíšenie od
konkurencie
Takto sa tiež značka dokáže lepšie odlíšiť od svojej
konkurencie. Hlavne medzi luxusnými značkami je kvalita a skvelý dizajn
samozrejmosťou, no nie je samozrejmosťou, že vám vygravírujú na produkt vaše
iniciály.
Takže takto sa to robí. Dajte zákazníkovi niečo navyše,
niečo výnimočné, vďaka čomu zvýšite hodnotu produktu a zákazníka si lepšie
udržíte. Silná značka + špičkové služby = úspech.