08.01.2018

Urobte si z Vašej značky zlatú baňu na peniaze!



Nedávno som bol na nákupe v Kyjeve, kde som si zakúpil luxusné okuliare Louis Vuitton. Po zakúpení mi predajcovia navrhli, že mi radi vygravírujú iniciály na kožené puzdro okuliarov. Bolo to na počkanie a úplne zadarmo, takže som samozrejme neprotestoval.

Aj takýto malý detail dokáže zákazníka potešiť a emócia z nákupu je hneď iná. Veď máte svoje vlastné Louis Vuitton puzdro na okuliare! Toto je skvelý príklad toho, ako dokáže značka zvýšiť hodnotu pre kupujúceho a zvýšiť aj hodnotu samotného produktu. Z predajne odchádzate s pocitom, že ste dostali niečo navyše.

A toto je veľmi dôležité práve pri drahých luxusných produktoch. Vytvoriť u kupujúceho emóciu šťastia a maximálnej spokojnosti, vďaka čomu dokáže minúť aj nabudúce veľké peniaze za vaše produkty a k tomu s dobrým pocitom.

Ako zvýšiť hodnotu značky?

Zvýšiť hodnotu značky môžete niekoľkými spôsobmi. Treba si vždy vybrať, čo je pre ktorú značku vhodné. Napríklad Louis Vuitton to urobil vygravírovaním iniciálov na puzdro od zakúpených okuliarov. Značku ako takú táto služba v podstate nestojí nič, no pridaná  hodnota v očiach zákazníka je obrovská. Prvým spôsobom je teda vygravírovať iniciály alebo celé meno priamo na produkt alebo jeho súčasť.

Ďalším spôsobom, ako zvýšiť hodnotu značky pre zákazníka môže byť prvotriedny servis a starostlivosť o zákazníka. Príkladom môže byť predĺžená záruka, dostupnosť na linke 24 hodín denne, ochota riešiť problémy. Veď nie je žiadnou novinkou, že udržať si zákazníka je oveľa výhodnejšie ako získavať nového.




V rámci starostlivosti o zákazníkov značka tiež môže zvýšiť svoje ďalšie predaje, napríklad ponúknutím doplnkového sortimentu, vernostného programu alebo ponúknutím špeciálnych narodeninových zliav. Pritom zákazník sa musí cítiť ako kráľ, ktorého pohodlie a šťastie je pre značku na prvom mieste.

Toto je len pár príkladov a určite by ste našli mnoho ďalších alebo vymysleli nejaké úplne nové. Cieľom tejto stratégie je v skratke – poskytnúť zákazníkovi niečo navyše. Urobiť niečo osobne pre neho a dať mu pocit výnimočnosti.

Výhody osobného prístupu

Značky dobre vedia, prečo sa snažia zvýšiť hodnotu svojich produktov. Aj keď ide o nejakú maličkosť alebo službu, ktoré sú pre zákazníka zadarmo, značke sa to mnohonásobne vráti v podobe ďalších nákupov. Tu je niekoľko príkladov:

Budovanie lojality a dôvery

Toto je presne o zanechaní dobrého pocitu u zákazníka. Je spokojný s nákupom a rád sa vráti aj nabudúce. Pociťuje voči značke dôveru v kvalitné služby.

Budovanie dobrého mena

Spokojný zákazník ďalej prispieva k šíreniu dobrého mena značky a pozitívnemu PR. O značke sa vyjadruje len v dobrom a odporúča ju ďalej. Pravdepodobne sa o príjemný zážitok z nákupu podelí aj so svojimi známymi osobne alebo na sociálnych sieťach.




Odlíšenie od konkurencie

Takto sa tiež značka dokáže lepšie odlíšiť od svojej konkurencie. Hlavne medzi luxusnými značkami je kvalita a skvelý dizajn samozrejmosťou, no nie je samozrejmosťou, že vám vygravírujú na produkt vaše iniciály.

Takže takto sa to robí. Dajte zákazníkovi niečo navyše, niečo výnimočné, vďaka čomu zvýšite hodnotu produktu a zákazníka si lepšie udržíte. Silná značka + špičkové služby = úspech.