22.03.2018

Philipp Plein: Rebel v módnom biznise

Philipp pochádza z Mníchova a už od malička sa zaujímal o kultúru, architektúru a umenie. Vďaka rodinným výletom mal možnosť navštíviť rôzne krajiny sveta, získať rozhľad a nabrať inšpiráciu. Napriek tomu, že sa rozhodol vyštudovať právo, jeho umelecká duša ho nakoniec opäť zaviedla k umeniu a štúdium práva zanechal hneď ako sa mu rozbehlo podnikanie s exkluzívnym oceľovým a koženým nábytkom. Netrvalo dlho a v roku 2004 sa zrodila aj jeho módna značka Phillip Plein, ktorá odvtedy neustále rastie.

A čo je pre jeho značku charakteristické? Je svieža, nekonvenčná a rebelská tak ako jej tvorca. Zmes Rock and Rollu, Swarovskeho kryštálov, kožených materiálov s nádychom streetwearu či  sport deluxe vytvára jedinečnú kombináciu. Dalo by sa povedať, že Philippova móda je pre „zlých chlapcov a zlé dievčatá.“

Philippove začiatky však neboli ľahké a sám sa pokladá za outsidera v módnom priemysle, kde vo svojich začiatkoch nemal veľkú podporu. Začal robiť módu bez akéhokoľvek vzdelania v tomto obore a bez vedomostí o tom, ako to v tejto brandži funguje. A to bolo zrejme dobre. Dnes má viac ako 70 vlajkových predajní vo svetových metropolách ako Londýn, Miláno, New York či Paríž.

Sám priznáva, že jeho pôvodným cieľom bolo stať sa bohatým. Dnes už bohatý rozhodne je a vlastní niekoľko špičkových nehnuteľností v New Yorku, Beverly Hills či v Lugane a k tomu garáže plné športových áut. To, čo ho však poháňa stále vpred je možnosť realizovať svoje sny a návrhy. To všetko s maximálnou slobodou, voľnosťou a radosťou z toho, čo robí.

Phillip totiž vybudoval svoj biznis bez akejkoľvek pôžičky z banky a bez investorov. Vďaka tomu nič nerieši a nezaujíma ho, čo si o ňom myslia iní ľudia. O svojom biznise a míňaní peňazí rozhoduje výlučne sám a nemusí mu to nikto schvaľovať, pretože nikomu nie je nič dlžný. To ešte viac podporuje  imidž zlého chlapca a rebela. Všetky svoje výdavky a ďalší rozvoj hradí značka z vlastného cash flow a to je v dnešnej dobe naozaj obdivuhodné. Philipp sa tým netají a to ešte viac pridáva na autenticite celej jeho značky.




Philipp si dobre uvedomuje, že zarába práve vďaka svojim zákazníkom. Preto na rozdiel od veľkých módnych značiek robí svoje módne prehliadky úplne iným spôsobom – robí ich pre svojich zákazníkov. Namiesto toho, aby sa vtieral módnym redaktorom či celebritám, v prvých radoch jeho prehliadok – z ktorých robí legendárne show a párty, sedia jeho skutoční zákazníci, ktorí jeho oblečenie skutočne nakupujú.

Zaujímavosťou tiež je, že na predvádzanie svojich návrhov si nevyberá dokonalých modelov a modelky, ale zaujímavé a nevšedné typy ľudí „s príbehom.“ To z jeho prehliadok tiež robí nezabudnuteľný zážitok.




Pravdou je, že v dnešnom globalizovanom svete internetu sa každá značka môže k svojim zákazníkom dostať za 1 klik počítačovou myšou. Načo si platiť reklamu v drahom fashion magazíne, keď môžete tie isté peniaze investovať do reklamy na internete a získať tak na vašu stránku viac návštevníkov ako má módny časopis čitateľov? Phillip dobre vie, že prezentáciu značky formou webovej stránky, eshopu či vlastného TV kanála a sociálnych sietí je  najlepšie mať vo svojich rukách a nebiť závislý na tretej strane. Namiesto vytvárania vzťahov v módnom priemysle vytvára vzťahy priamo so zákazníkmi.

Obrat 300 miliónov amerických dolárov za minulý rok hovorí sám za seba. Táto značka to robí dobre. Čo sa týka biznis stratégie značky Philipp Plein, Philipp hovorí, že nerobí nič iné ako ostatní. Sleduje svojich zákazníkov a ide za nimi tam, kde sú. Preto napríklad otvára novú predajňu v Soho a vstúpil na ruský a čínsky trh, kde videl potenciál svojich nových zákazníkov.

Tiež veľmi inšpirujúce je jeho rozhodnutie vytvárať nové koncepty predajní a k nim unikátne kolekcie a mať v rôznych obchodoch iný výber, aby predsalen nebolo všetko všade dostupné a značka si zachovala nádych exkluzivity a výnimočnosti.