07.02.2018

Sila značiek v praxi: Louis Vuitton & Supreme reselling

Supreme je jedna z najsilnejších módnych značiek, o ktorej ste pravdepodobne ani netušili. Značka, ktorá pôvodne začínala ako skate značka sa postupne vypracovala na lídra v streetwear segmente a dnes predáva všetko od klobúkov, cez tričká až po zapaľovače.

V čom spočíva jej stratégia? Supreme pravidelne spolupracuje s ďalšími svetovými značkami, fotografmi, muzikantmi a rôznymi umelcami na limitovaných edíciách svojich kolekcií. Spolupracovali napríklad s Kate Moss, Nike, The North Face, Stone Island, Playboy či Comme des Garçons a to je len malá ukážka.

V čom teda spočíva stratégia a úspech tejto značky? Ich kolekcie sú limitované a exkluzívne! Ak chcete, aby sa vám ušiel kúsok, po ktorom túžite, musíte doslova vystáť rad pred obchodom, čo zahŕňa čakanie aj 48 hodín vopred a nocovanie na ulici. Úplne vážne.

Toto šialenstvo podporuje aj samotné uvádzanie kolekcie na trh. Pred spustením predaja si môžete všetky kúsky poprezerať na internete. Vlna očakávania a vzrušenia tak narastá, až sa konečne prevalí v deň otvorenia obchodov a do vnútra sa nahrnú nedočkaví zákazníci, ktorí vychytajú svoje vytúžené kúsky.




Nie všetci to však robia „pre seba“, teda netúžia po samotných kúskoch oblečenia, ale je to pre nich spôsob, ako zarábať na resselingu. Presne tak, celá táto mánia okolo Supreme dala priestor pre vznik ďalšieho „odvetvia profesionálnych resselerov“, ktorí sú ochotní vystáť dlhé rady a potom nakúpiť oblečenie za účelom jeho ďalšieho predaja cez internet.

Ich ponuky môžete nájsť napríklad na stránkach ako Ebay či Grailed, kde sú značne nadhodnotené. Nuž ak naozaj chcete vlastniť svoj unikátny limitovaný kúsok, musíte si zaň zaplatiť. Pojmu resseling však dala úplne nový význam spolupráca Supreme so značkou Louis Vuitton, ktorá patrí medzi svetovo najhodnotnejšie značky.

Jednotlivé kúsky boli tentoraz dostupné výhradne v butikoch LV a len vo vybraných metropolách (Londýn, Paríž, Tokio, Soul, Peking, Sydney, Los Angeles a Miami). Cena kúskov z tejto kolekcie musela taktiež zodpovedať štandardu LV. Je teda jasné, že táto kolekcia naozaj nie je pre každého (z pohľadu dostupnosti aj ceny).

Reselleri však cenu tejto kolekcie doviedli do ešte závratnejších výšok a verte tomu, že sa nájdu ľudia, ktorí im za ne ochotne zaplatia. A vďaka čomu môžu byť tieto ceny také vysoké? Vďaka sile týchto dvoch značiek a vďaka túžbe, že toto proste musíte mať! Tu je malá ukážka.