Supreme je jedna z najsilnejších módnych značiek,
o ktorej ste pravdepodobne ani netušili. Značka, ktorá pôvodne začínala
ako skate značka sa postupne vypracovala na lídra v streetwear segmente
a dnes predáva všetko od klobúkov, cez tričká až po zapaľovače.
V čom spočíva jej stratégia? Supreme pravidelne
spolupracuje s ďalšími svetovými značkami, fotografmi, muzikantmi
a rôznymi umelcami na limitovaných edíciách svojich kolekcií. Spolupracovali
napríklad s Kate Moss, Nike, The North Face, Stone Island, Playboy či
Comme des Garçons a to je len malá ukážka.
V čom teda spočíva stratégia a úspech tejto
značky? Ich kolekcie sú limitované a exkluzívne! Ak chcete, aby sa vám ušiel
kúsok, po ktorom túžite, musíte doslova vystáť rad pred obchodom, čo zahŕňa
čakanie aj 48 hodín vopred a nocovanie na ulici. Úplne vážne.
Toto šialenstvo podporuje aj samotné uvádzanie kolekcie na trh. Pred spustením predaja si môžete všetky kúsky poprezerať na internete. Vlna očakávania a vzrušenia tak narastá, až sa konečne prevalí v deň otvorenia obchodov a do vnútra sa nahrnú nedočkaví zákazníci, ktorí vychytajú svoje vytúžené kúsky.
Nie všetci to však robia „pre seba“, teda netúžia po
samotných kúskoch oblečenia, ale je to pre nich spôsob, ako zarábať na
resselingu. Presne tak, celá táto mánia okolo Supreme dala priestor pre vznik
ďalšieho „odvetvia profesionálnych resselerov“, ktorí sú ochotní vystáť dlhé
rady a potom nakúpiť oblečenie za účelom jeho ďalšieho predaja cez
internet.
Ich ponuky môžete nájsť napríklad na stránkach ako Ebay či
Grailed, kde sú značne nadhodnotené. Nuž ak naozaj chcete vlastniť svoj
unikátny limitovaný kúsok, musíte si zaň zaplatiť. Pojmu resseling však dala
úplne nový význam spolupráca Supreme so značkou Louis Vuitton, ktorá patrí
medzi svetovo najhodnotnejšie značky.
Jednotlivé kúsky boli tentoraz dostupné výhradne v butikoch LV a len vo vybraných metropolách (Londýn, Paríž, Tokio, Soul, Peking, Sydney, Los Angeles a Miami). Cena kúskov z tejto kolekcie musela taktiež zodpovedať štandardu LV. Je teda jasné, že táto kolekcia naozaj nie je pre každého (z pohľadu dostupnosti aj ceny).
Reselleri však cenu tejto kolekcie doviedli do ešte závratnejších výšok a verte tomu, že sa nájdu ľudia, ktorí im za ne ochotne zaplatia. A vďaka čomu môžu byť tieto ceny také vysoké? Vďaka sile týchto dvoch značiek a vďaka túžbe, že toto proste musíte mať! Tu je malá ukážka.