04.04.2018

Starbucks: 5 princípov úspechu značky

Patria medzi najhodnotnejšie značky sveta a šálku s ich logom môžete vidieť v ruke nejednej celebrity. Starbucks nielenže priniesol revolúciu v spôsobe, akým si denne vychutnávame svoju kávu, ale udal kávovému svetu úplne nový rozmer. Možno ste netušili, že práve oni zaviedli výrazy ako barista, chai, latte či frappuccino, ktoré už ľudia po celom svete bežne používajú ako súčasť svojej slovnej zásoby. Čo stojí za úspechom tejto značky a jej nepretržitým rastom?

Starbucks dáva zamestnancom podiel zo zisku

Mnoho spoločností sa vyhýba tomu, aby otvorene riešili svoje zisky so zamestnancami, či aby im dali akcie a podiel vo firme. No Starbucks pochopil, že ide o situáciu win-win. Takýmto spôsobom každý jednotlivec chápe, že čím viac sa bude dariť celej spoločnosti, tým viac sa bude dariť každému jednému človeku vo firme. Tento prístup pomáha zamestnancov viac zapojiť do chodu firmy a kreatívne ich motivovať, pretože každému záleží na podanom výkone.



Starbucks žije svojím poslaním

Na všetkých úrovniach riadenia v Starbucks chápu, že o poslaní a hodnotách firmy netreba len hovoriť, ale ich treba predovšetkým žiť a napĺňať v praxi každodennou prácou. Preto riadiaci pracovníci idú príkladom, čo ešte viac posilňuje firemnú kultúru a nadšenie pre spoločnú vec.

Návšteva Starbucks je zážitok

V Starbucks kladú veľkú pozornosť na každý detail a na prvom mieste je pre nich dojem a zážitok zákazníka. Viete napríklad, prečo zaviedli okrúhle stolíky? Pretože keď si chcete zájsť na kávu sami alebo sa máte napríklad s niekým stretnúť, sedieť pri obdĺžnikovom stole s tromi prázdnymi stoličkami môže byť pre vás akosi nepríjemné. V prevádzkach Starbucks je naozaj všetko premyslené do najmenších detailov, od výšky barových stoličiek až po výber obrazov na stenách.

Starbucks má silný marketing

Koncept Starbucks sa zakladá na vytvorení „tretieho miesta“ medzi prácou a domovom. Starbucks si naozaj dokázal vytvoriť svoj vlastný svet, rovnako ako to urobil Disney so svojím rozprávkovým svetom. Zakladateľ Starbucks, Howard Schultz chcel, aby sa jeho klienti cítili v kaviarňach výnimočne a exkluzívne. Starbucks je skutočným fenoménom, ktorý zmenil kaviarenský priemysel a ľudia si ho zamilovali.

Originálny koncept kaviarní spolu s vlastnou vymyslenou ponukou a názvami nápojov ako aj netradičnými veľkosťami šálok vytvára sám o sebe dokonalý a príťažlivý marketing, ktorý ľudí dokáže zaujať. Vďaka tomu si môže Starbucks účtovať za svoju kávu oveľa viac ako bežná kaviareň a ľudia si ich kávu aj tak radi kúpia.




Starbucks je inovatívny

Okrem toho Starbucks ide s dobou a zavádza vo svojich prevádzkach rôzne inovácie. Prispôsobiť sa trendom a mladej generácii je rozhodne múdrym krokom, keď chcete ďalej rásť a mať stabilné miesto v srdciach zákazníkov, ktorí už tiež nie sú takí istí ako pred desiatimi rokmi. Napríklad si viete svoju kávu objednať a zaplatiť cez mobilnú aplikáciu, ktorú vyvinuli v spolupráci so spoločnosťou Pay Pal a potom si ju v kaviarni už len vyzdvihnúť. Od tejto inovatívnej značky sa rozhodne máme čo naučiť.