23.08.2018

Tiffany & Co. Svetová značka, ktorá je symbolom luxusu a dokonalosti

Luxusné šperky zabalené v malej modrej krabičke. To je Tiffany & Co.

Spoločnosť bola založená v roku 1837 Charles Lewis Tiffanym pod jednoduchým názvom Tiffany. Zaujímavosťou je, že mladý Charles spoločne s Johnom B. Youngom si pôvodne otvorili obchod s kancelárskymi potrebami a galantériou. V tom čase ani jeden z nich netušil, že jedného dňa bude spoločnosť jedným z najznámejších klenotníctiev sveta. Po čase Tiffany zistila, že síce obchod s kancelárskymi potrebami je lukratívny, ale nie je to ono. Charles cítil, že obchod nie je tak úspešný ako by mohol byť. Spoločnosť po zistení, že ich miesto je v oblasti šperkov a nie papiernictva, zmenila svoju značku a meno na Tiffany & Co a rozhodla sa preraziť vo svete šperkov. A urobila dobre. Dnes táto dynamická spoločnosť patrí medzi najväčších diamantových obchodníkov vo svete.  Ide o príklad spoločnosti, ktorá bola schopná dokonale prečítať potreby trhu. Dnes Tiffany & Co je preslávená tým, že do jej portfólia zákazníkov patria tí najbohatší a najnáročnejší. Vo svete je množstvo spoločností produkujúcich luxusné šperky. Tak čo je iné u Tiffany & Co, že je ešte stále na výslní? Za úspechom stojí jednoznačne poslanie spoločnosti a marketing.



Najuznávanejší svetový klenotník

Poslaním spoločnosti vždy bolo a je stať sa najuznávanejším svetovým klenotníkom. To sa jej podarilo dokonalosťou a vysokou kvalitou svojich produktov. Spoločnosť sa zamerala na najbohatších, ktorí očakávali úplnú dokonalosť v jemných šperkoch. A dostali ju! Symbolom značky Tiffany & Co je malá modrá krabička, ktorá symbolizuje sofistikovanosť a dokonalosť. Najznámejším šperkom z dielne Tiffany & Co  je 278,42 karátový žltý diamant. Spoločnosť vďaka nemu získala označenie „Kráľ diamantov“. Po dôkladnom obrúsení nádherný kúsok nazvaný „Tiffany Diamond“ vážil 128,54 karátov, mal neuveriteľnú farbu a lesk. I napriek veľkému úspechu tento diamant nie je dodnes na predaj.



Dokonalé kopírovanie zákazníckych potrieb!

Nikto nepozná lepšie marketing a marketingové stratégie ako Tiffany & Co. Svoj úspech na trhu si udržuje vďaka absolútnej flexibilite. Dokonale pozná trh a kopíruje zákazníkove potreby. Napriek tomu si je vedomý svojej lukratívnosti a udržuje si vysokú cenovú hladinu. Marketingová stratégia zameraná na cenotvorbu je pevne stanovená. Zatiaľ čo iné spoločnosti dávajú možnosť zjednávania cien, u Tiffany & Co to nikdy nebolo možné. Ceny sú pevne stanovené a platba za luxusné kúsky je možné len v hotovosti. Neuznáva žiadne platby na úver. Touto stratégiou Tiffany & Co stratila mnoho zákazníkov, avšak na druhej strane si udržala povesť, že je len pre tých, ktorí si ju môžu dovoliť. Pre najbohatších. A o to práve ide! Za luxus sa platí a za šperky Tiffany & Co sú zákazníci ochotní zaplatiť niekoľkonásobne viac ako za iné podobné šperky. Prečo? Pretože značka Tiffany & Co je značkou vysokej kvality a luxusu. A povedzme si to na rovinu, nič nepoteší ženské srdce viac ako luxusný šperk vysokej hodnoty.

Originálny zásnubný prsteň? Jedine od Tiffany & Co

Výber originálneho zásnubného prsteňa si vyžaduje hlboký zásah do peňaženky. V prípade spoločnosti Tiffany & Co to platí dvojnásobne. Jedným z najoriginálnejších zásnubných prsteňov, ktorým sa spoločnosť môže pýšiť je „Tiffany Setting“ z roku 1886. Diamant vsadený do šiestich platinových hrotov bol tak dokonalý a kreatívny, že umožňovalo prieniku svetla z kameňa takou formou, že maximalizovala jeho krásu. Zásnubné prstene pod týmto názvom a rovnakou technológiou sa predávajú dodnes a sú veľmi populárne.


Tiffany ako hlavný dodávateľ pre armádu

Zaujímavosťou je, že spoločnosť Tiffany bola v roku 1862 hlavným dodávateľom vlajok, chirurgických náčiní či mečí pre vtedajšiu armádu. Táto marketingová taktika bola vynikajúcou stratégiou, ktorá sa vyplatila! Tiffany tak získala povesť dôveryhodnej, spoľahlivej a kvalitnej značky. Tento premyslený krok bol veľkým odrazovým mostíkom už pre i tak úspešnú spoločnosť. Po úspechu v spolupráci s armádou spoločnosť využila ďalšiu skvelú príležitosť a v roku 1877 sa podieľala na tvorbe loga pre New York Yankees. Pomocou armády a svetoznámeho športového tímu sa Tiffany stala nielen dôveryhodným a rešpektovaným predajcom, ale dnes sa pýši aj silnou pozíciou na šperkovom trhu po celom svete.

Samozrejmosťou je perfektne vyškolený personál s vynikajúcimi zákazníckymi službami

Tiffany & Co nedá dopustiť na dokonalé vyškolenie svojich zamestnancov. Zamestnanci spoločnosti sú vysokokvalifikovaní predajcovia, ktorí sú pravidelne trénovaní pre dynamický zákaznícky servis. Každý zamestnanec predtým ako začne predávať má dostatočné znalosti a schopnosti o každom diamante z dielne spoločnosti. Cieľom je vyškoliť personál tak, aby šperk nielen predal, ale poskytol zákazníkovi nezabudnuteľný zážitok. Preškolený personál je významnou podporou pre získanie prvenstva v porovnaní s konkurenciou.

Vstup do sveta vôní otvoril nové možnosti

Známy je výrok, že diamanty sú najlepším priateľom ženy. Avšak priznajme si, máloktorá z nás si vie taký luxus dopriať. Kým luxusné diamantové šperky sú skôr nedostupným artiklom, Tiffany & Co prišla s cenovo dostupnejšou alternatívou a to v podobe parfumu Tiffany & Co inšpirovanou 128,54 karátovým diamantom. Známa kvetinová vôňa zabalená do fľašky pripomínajúcej šperk je veľmi obľúbenou vôňou nejednej ženy po celom svete. Nuž, treba uznať, Tiffany & Co vie, ako zaujať a udržať si povesť celosvetovo uznávaného klenotníka.